• Fri frakt vid köp över 1000 kr
  • Din order skickas inom 1-3 arbetsdagar
  • Enkel retur - 30 dagars öppet köp
  • Välkommen till vår nya e-handel

Retur & reklamation


Bytesrätt/Öppet köp

Du har 30 dagars öppet köp/bytesrätt när du handlar i våra butiker eller på borjes.se. Kvitto måste kunna visas upp. Tiden för öppet köp/bytesrätt gäller från den tidpunkt du har tagit emot varan. 

Returfrakten kostar 90 kr och du kan beställa/köpa en returfraktsedel här. Du står själv för denna kostnad.

Öppet köp/bytesrätt gäller ej beställningsvaror, specialbeställningar, foder, fodertillskott presentkort eller brodyr.

Återbetalning vid öppet köp/bytesrätt sker med det betalsätt som du använde vid köpet. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på produktens pris om den inte är ren eller i nyskick.

För outlöst paket debiterar vi 200 kr.

Vår kundtjänst hjälper dig om du har frågor kring byten och returer.

Retur/byte via post

Om du vill göra ett byte eller returnera en vara via post så skickar du oanvänd produkt till oss i originalförpackningen med ytteremballage. Ifylld returnota ska alltid bifogas. Du hittar den på baksidan av följesedeln. Vid retur/byte står du som kund för frakten åter till oss. Vi förbehåller oss rätten att göra eventuellt avdrag för värdeminskning om varan ej är i originalskick.

Retur/byte i butik

Om du vill göra ett byte eller returnera en produkt i någon av våra butiker så är det kostnadsfritt. Glöm inte att ta med dig kvitto/följesedel när du vill returnera eller byta i butik.

Reklamation

Kontakta alltid Kundtjänst innan du skickar tillbaka en reklamation. När du reklamerar en vara ska den vara tvättad och rengjord. Vi hanterar inga smutsiga reklamationer. Uppge alltid kundnummer vid reklamation. Observera att det inte är tillåtet att tejpa /klistra etiketter direkt på originalförpackningen. Om vi godkänner reklamationen så förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan och om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara. Reklamationstiden kan variera.

Kontakta oss om en artikel skulle vara behäftad med fel. Vi byter ut varan eller ger dig pengar tillbaka. Fel på vara anses inte vara på grund av olycksfall, vanvård eller onormal användning. 

Om kundtjänst har godkänt reklamationen så skickar vi dig ett returadresskort med betald frakt.

Garanti på skor och stövlar som innehar dragkedja gäller 6 månader.

Vid eventuell tvist vid reklamation rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid nämndens rekommendation.

Retursedel

Om du har förlorat din returnota som låg med i ditt paket kan du ladda ned en version här.


Kontakta kundservice