• Fri frakt vid köp över 500 kr
  • Din order skickas inom 1-3 arbetsdagar
  • Enkel retur - 30 dagars öppet köp

Retur & reklamation


Här hittar du information om vår policy kring returer och byten. Har du frågor så hör av dig till vår kundservice på order@borjes.se

  • Hos Börjes Hästsport har du 30 dagars öppet köp/bytesrätt
  • Produkten/produkterna måste vara oanvänd(a) och i samma skick som vid leverans.
  • Produkten/produkterna ska ligga i sin originalförpackning och vara intakt med de lappar som de kom med

Bytesrätt/Öppet köp

Du har 30 dagars öppet köp/bytesrätt när du handlar i våra butiker eller på borjes.se. Kvitto måste kunna visas upp. Tiden för öppet köp/bytesrätt gäller från den tidpunkt du har tagit emot varan. 

Returfrakten kostar 90 kr. Via denna länk registrerar du enkelt din retur. 

Öppet köp/bytesrätt gäller ej beställningsvaror, underkläder, specialbeställningar, foder, fodertillskott presentkort eller brodyr.

Återbetalning vid öppet köp/bytesrätt sker med det betalsätt som du använde vid köpet. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på produktens pris om den inte är ren eller i nyskick.

För outlöst paket debiterar vi 200 kr.

Vår kundtjänst hjälper dig om du har frågor kring byten och returer.

Skillnaden mellan retur och reklamation

Vid en retur eller byte är har du helt enkelt ångrat dig. Varan är kanske för stor, för liten eller motsvarar ej förväntningarna. Vid en reklamation skickar du tillbaka en defekt eller felexpedierad vara.

Retur/byte via post

Om du vill göra ett byte eller returnera en vara via post så skickar du oanvänd produkt till oss i originalförpackningen med ytteremballage. Via denna länk registrerar du enkelt din retur. Ifylld returnota ska alltid bifogas. Du hittar den på baksidan av följesedeln. Vid retur/byte står du som kund för frakten åter till oss. Vi förbehåller oss rätten att göra eventuellt avdrag för värdeminskning om varan ej är i originalskick.

Retur/byte i butik

Om du vill göra ett byte eller returnera en produkt i någon av våra butiker så är det kostnadsfritt. Om du har handlat produkten online så måste du ta med dig din orderbekräftelse när du vill returnera eller byta i butik. Om du har handlat varan i butik så är det uppvisande av kvitto som gäller.

Reklamation

Kontakta alltid kundtjänst innan du skickar tillbaka en defekt eller felaktig vara. När du reklamerar en vara ska den vara tvättad och rengjord. Vi hanterar inga smutsiga reklamationer. Uppge alltid kundnummer vid reklamation. Observera att det inte är tillåtet att tejpa /klistra etiketter direkt på originalförpackningen. Om vi godkänner reklamationen så förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan och om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara. Reklamationstiden kan variera.

Kontakta oss om en artikel skulle vara behäftad med fel. Vi byter ut varan eller ger dig pengar tillbaka. Fel på vara anses inte vara på grund av olycksfall, vanvård eller onormal användning. 

Om kundtjänst har godkänt reklamationen så skickar vi dig ett returadresskort med betald frakt.

Garanti på skor och stövlar som innehar dragkedja gäller 6 månader.

Vid eventuell tvist vid reklamation rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid nämndens rekommendation.


Kontakta kundservice

Registrera en retur